Geef

Fijn dat je deze pagina bezoekt!

We gaan er van uit dat je enthousiast geworden bent over onze droom: elk kind een boom; om te beginnen in Namibië.
Het goede nieuws is dat dit helemaal niet zo veel geld kost. Als je ziet hoeveel werk er bij komt kijken om van een zaadje een boompje te maken en er dan ook nog voor te zorgen dat het met de juiste instructies bij een kind komt, dan verwacht je veel meer kosten.

Maar voor twee euro zorgen we dat dit gebeurt!

Dat lukt natuurlijk alleen maar omdat veel mensen zich belangeloos inzetten voor de stichting Moringa voor Namibië en dat willen we graag zo houden. Ook proberen we onze kosten zo laag mogelijk te houden.

Een eenmalige donatie gaat het makkelijkst via de knop “Doneer nu”. Je kan dan kiezen voor een overschrijving voor één of meer boompjes via iDeal vanaf je eigen bankrekening of via een creditcard.

2 euro

Moringa Boompje(s)

kies het aantal boompjes
in het volgende venster

€2,00

logo mvn transparant

Er zijn verschillende manieren om mee te helpen onze droom te verwezenlijken: als individu, als organisatie of als bedrijf.

Als individu kan dat eenmalig, maar ook met een terugkerende donatie, want elke maand twee euro betekent toch twaalf kinderen die in een jaar een boompje krijgen.

Een terugkerende donatie gaat het meest eenvoudig via een herhalende overschrijving op onze bankrekening: IBAN NL06 INGB 0009 6841 01 t.n.v. Stichting Moringa voor Namibië.

Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je het met jouw organisatie iets groter wil aanpakken. Wat zou het bijvoorbeeld leuk zijn als een school in Nederland een sponsoractie organiseert waarmee wij een hele school in Namibië van boompjes kunnen voorzien!
Daarnaast hebben we speciaal voor organisaties het partner pakket. Om een hele school van boompjes te voorzien en vier Oogstdagen te organiseren, inclusief dus vier maal een verbinding met jouw school.
Daarover willen we graag in gesprek. Wellicht dat we voor extra materiaal kunnen zorgen in de vorm van foto’s en filmpjes. Of we kunnen jullie rechtstreeks in contact brengen met die school in Namibië.

Bovendien komen Reinoud en Esther op onregelmatige tijden naar Nederland. Dat gaat buiten onze stichting om en natuurlijk op hun eigen kosten, maar misschien kunnen we het wel zo regelen dat ze langs komen bij jullie op school, zodat jullie leerlingen uit de eerste hand kunnen horen waarom elk kind een boom moet krijgen.
Wat voor plannen jullie ook verzinnen en van welke organisatie jullie ook zijn: bespreek het met ons. Gebruik het contactformulier om jullie idee te delen en we nemen zo snel mogelijk contact op.
En natuurlijk zullen we op onze berichtenpagina verslag doen van jullie activiteiten!

Pay it Forward
Des te meer mensen beseffen hoe belangrijk het is dat elk kind een boom krijgt, des te meer boompjes kunnen wij afleveren. Via de knoppen onder dit stukje kun je deze pagina delen met de mensen in jouw sociale cirkel. Als iedereen dat doet hebben we in de kortste keren heel Nederland bereikt en kunnen we inderdaad ieder kind een boompje en dus een iets betere toekomst geven.

Ook voor sponsoring door bedrijven staan wij open. Op deze pagina kunnen bedrijven een plekje krijgen met een logo en een link. We gaan er dan natuurlijk wel van uit dat het om bedrijven gaat die niet strijdig zijn met ons doel en die ook bereid zijn om bij te dragen aan dat doel.

Meer weten: gebruik ook hiervoor graag het contactformulier.

Goed om te weten
De stichting Moringa voor Namibië heeft  de ANBI status. Deze letters staan voor Algemeen Nut Beogende Instellingen. Dit betekent dat giften kunnen worden afgetrokken bij de aangifte voor de inkomensbelasting (boven een wettelijke drempel) en dat wij geen schenk- en erfbelasting hoeven te betalen over schenkingen en erfenissen.
Het betekent ook dat we al onze activiteiten en (financiële) jaarstukken moeten publiceren. Dat doen wij overigens graag, want dat betekent ook dat jij als gulle gever hier op onze website kan lezen wat er met jouw euro’s gebeurd is. Lees hier alle formele berichten van en over de stichting.

elk kind een boom? ik doe mee!Klik hier