Waarom een Superfood?

Goede vraag. Wat is een superfood eigenlijk? Volgens Wikipedia (in een wel erg negatief artikel) is de definitie:

Superfood is een marketingterm die gebruikt wordt om voedsel te benoemen, waarvan geclaimd wordt dat het nuttigen uitzonderlijk voordelig zou zijn voor de gezondheid van de mens.

Is het eten van Moringa dan gezond? Ja, zonder enige twijfel! Volgens hetzelfde Wikipedia:

Moringa oleifera staat ook wel bekend als de ‘wonderboom’ vanwege de hoge voedingswaarde en medicinale eigenschappen van de bladeren en vruchten van de boom. Zo worden de bladeren in Zuid-Afrika gebruikt om ondervoeding tegen te gaan.

En de bladeren gebruiken wij dus ook als StichtingMvN om de ondervoeding van kinderen in Namibië tegen te gaan én ze te leren om met verantwoordelijkheid om te gaan. Dat verhaal kun je lezen op de rest van de site via het menu bovenaan de pagina.

Moringa dus een superfood? Het voldoet aan de beschrijving en uit eigen ervaring weet ik ook dat het mij baat verschaft. Hieronder nog een keer het plaatje over de directe voedingswaarde.

IBAN: NL06 INGB 0009 6841 01