Jaarrekening 2021 vastgesteld

Op 13 april 2022 heeft het bestuur van de Stichting Moringa voor Namibië de jaarrekening over 2020 vastgesteld.

Het jaar 2021 was het eerste volle jaar van de Stichting Moringa voor Namibië, en er is veel gebeurd in dat jaar:
Onze zusterstichting in Namibië, The Miracle Tree Foundation, is opgericht met behulp van financiële ondersteuning van enkele van onze donateurs.
Via enkele campagnes op sociale media hebben veel donateurs ons gevonden: sommige eenmalig, maar we hebben er ook donateurs bijgekregen die via een automatische betaling elke maand een bescheiden bedrag doneren. Wij zijn natuurlijk blij met alle vormen van donaties.

Helaas hebben we natuurlijk ook te maken gehad met de pandemie, waardoor het onmogelijk was om met scholen in Nederland afspraken te maken over partnerschap met scholen in Namibië. We gaan er nog steeds van uit dat dat een hele mooie mogelijkheid is om enerzijds de kinderen in Namibië te voorzien van voldoende en juiste voedingsstoffen, en anderzijds kinderen in Nederland kennis te laten maken met Afrika, gekoppeld aan lessen over gezondheid, voeding en landbouw.
Zodra er zich mogelijkheden voordoen zullen we dan ook met nieuwe energie contacten leggen met scholen, maar als jij, als lezer van dit bericht, een goede tip hebt op dit gebied dan kun je het contactformulier gebruiken om met ons in contact te komen.

Via de Stichting Moringa voor Namibië is in 2021 € 15.293 besteed aan het terugdringen van ondervoeding onder de kinderen van Namibië .

Uiteindelijk hebben alle activiteiten geresulteerd in een prachtig bedrag dat in Namibië gebruikt is om duizenden kinderen te voorzien van een boompje, met bijbehorende workshops door vrijwilligers van de Miracle Tree Foundation, lessen van de eigen docenten en oogstdagen begeleid door de foundation.
Totaal is er € 12.323 van jullie donaties goed besteed in Namibië! Waarvoor onze hartelijke dank aan alle donateurs!

Daarnaast hebben we dit jaar samengewerkt met De Wilde Ganzen. Ten behoeve van twee scholen in Grootfontein heeft deze organisatie 50% bijgedragen aan de kosten, voor een bedrag van € 2.970, waardoor het totaalbedrag dat via de Stichting Moringa voor Namibië besteed is aan het terugdringen van ondervoeding onder de kinderen van Namibië in 2021 is uitgekomen op € 15.293.

Voor het komende jaar staan er weer een paar mooie activiteiten op het programma, waaronder de samenwerking met Organic Miracles of Namibië. Wat dat inhoudt en welk profijt mensen in Nederland daarvan kunnen hebben, houden we nog even onder de pet. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief, als je dat nog niet gedaan hebt, dan behoor je tot de eersten die er van hoort!

De Jaarrekening 2020 is hier te downloaden.